Niebieski szlak rowerowy: Cisna - Przełęcz Żebrak

START: Cisna - Warto wstąpić do Informacji Turystycznej aby zasięgnąć wszelkich niezbędnych informacji, oraz zobaczyć wystawę w Gminnym Centrum Kultury i Ekologii (może to będą zdjęcia z najpiękniejszych miejsc w Bieszczadach, może wystawa miejscowych twórców) lub stałą ekspozycje gobelinów wykonanych przy GCKiE. Przed nami skrzyżowanie, na którym skręcamy w prawo w kierunku Dołżycy, Kalnicy i Wetliny.

W miejscowości znajduje się: Urząd Gminy, Punkt Informacji Turystycznej, Apteka, Ośrodek Zdrowia, Poczta, Stacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, filia banku PKO BP, wypożyczalnie rowerów, mała galeria, ośrodki wypoczynkowe, gospodarstwa agroturystyczne, schroniska, pola namiotowe, restauracje, bary (na szczególną uwagę zasługuje słynna "Siekierezada" w której znajdują się dzieła słynnych bieszczadzkich artystów: malarzy, rzeźbiarzy [Zubowa, Radosa]).

"Dni Cisnej" to impreza odbywająca się co roku w drugiej połowie lipca - imprez wtedy co nie miara: wyścigi rowerowe, kiermasze, wystawy i koncerty, koncerty...

1,9km: Dotarliśmy do skrzyżowania gdzie znajduje się bar "Roztoczanka", droga prosto prowadzi w kierunku Komańczy (300m do stacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej). Tu zjeżdżamy z głównej drogi w lewo i będziemy się poruszać drogą utwardzoną, lecz bardzo dziurawą w kierunku przejścia granicznego w Roztokach Górnych.

2,7km: Po lewej stronie nad rzeką pole biwakowe i mini bar. Kamienisty brzeg rzeki porasta, jak prawie wszędzie w Bieszczadach, lepiężnik wyłysiały i różowy (często nazywany łopianem). Latem jego niezwykłych rozmiarów liście mogą być używane jak parasole w czasie deszczu, wiosną jest jedną z pierwszych roślin jakie wydobywają się z pod śniegu w postaci zielono-brązowych kul.

3,4km: Po prawej stronie gospodarstwo agroturystyczne "Dybasiówka", gdzie można przenocować i nabyć produkty rolnicze.

7,8km Dotarliśmy do rozjazdu dróg w Roztokach Górnych, jadąc drogą prosto dotarlibyśmy do przejścia granicznego w Roztokach Górnych (1,9 km) natomiast my jedziemy w prawo w kierunku Solinki.

9,9km: Przełęcz pod Kiczerką - za przełęczą niezbyt stromy długi zjazd kamienistą drogą. Droga jednak szybko łagodnieje, a jazdę uprzyjemniają nam coraz piękniejsze widoki.

14,5km: Solinka: Wieś lokowana na prawie wołoskim pomiędzy 1549 a 1553 r. Prawdopodobnie istniało tam źródło lub potok zawierający rozpuszczoną sól kamienną i od tego wywodzi się nazwa wsi. Docieramy do zabudowań małej osady leśnej Solinka. Droga zakręca tu w kierunku północnym a nawierzchnia nadal pozostaje kamienista. Warto tu zatrzymać się i spojrzeć na piękne pasmo Berda, Hyrlatej i Rosochy. Podczas dalszej wędrówki mijamy wyraźnie odchodzącą w lewo przez most drogę (ok. 3,5 km do Turystycznego Przejścia Granicznego w Balnicy) w kierunku dobrze widocznego torowiska kolejki. Jadąc dalej prosto znajdziemy się wysoko nad doliną potoku Solinka. Czekają nas teraz krótkie podjazdy i zjazdy.

20,5km: Przejeżdżamy przez tory kolejki. Dotarliśmy do szosy, skręcamy w lewo, jedziemy teraz 2,3 km pod górę, początkowo łagodnie (skręcając w prawo dojechalibyśmy do Cisnej 5,6 km).

22,5km Po prawej stronie pięknie usytuowany parking. Na pewno warto zrobić tu krótki odpoczynek, aby raz jeszcze spojrzeć na połoniny, bo przed nami czterokilometrowy zjazd. Nie warto sie jednak zbyt rozpędzać - mniej więcej po środku zjazdu, po lewej stronie drogi stoi kapliczka z 1849r.. Lewa strona drogi to także ulubione miejsce grzybiarzy!

27,9km: Droga w lewo prowadzi do przejścia granicznego w Balnicy z początku XX w.

28,3km: Po lewej stronie krzyż na cokole z piaskowca.

<Wola Michowa:

Osada w dolinie górnej Osławy. Wieś królewska lokowanana prawie wołoskim. W latach siedemdziesiątych XIX w. W Woli Michowej odbywało się sześć jarmarków rocznie. Podczas wysiedlenia po II wojnie światowej wieś uległa calkowitemu wyludnieniu i zniszczeniu. Niewielka osada powstała na nowo w latach sześćdziesiątych XX w.

30km Zjeżdżamy z głównej drogi w prawo i jedziemy w kierunku Przełęczy Żebrak. Ok. 700 m od drogi głównej (za trzecim mostkiem) po prawej stronie za potokiem na końcu ciągnącego się wzdłuż grzbietu pasma zarośli znajduje się cmentarz żydowski. Przy ostatnich zabudowaniach Woli Michowej droga staje coraz węższa.

32,9km: Przejeżdżamy przez wąski mostek, po lewej stronie drewniany domek, w którym można się schronić przed deszczem. Koniec rozległych łąk, zaczyna się las.

35,3km: Z prawej strony skład drzewa. a za nim skrzyżowanie - skręcamy w prawo (jadąc w lewo można dojechać do miejscowości Mików).

35,7km: Przełęcz Żebrak - 100 m za przełęczą schron przeciwdeszczowy.