Zielony szlak pieszy Kozia Dolinka - Zadni Granat

Od Zmarzłego Stawu kierujemy się w lewo gdzie ścieżka prowadzi pod górę wśród traw i głazów. Momentami występują niewielkie trudności skalne. Po około 15 minutach dochodzimy do rozdroża szlaków w dolnym piętrze Koziej Dolinki, skąd w górę prowadzą dwie ścieżki - w prawo na Kozią Przełęcz (żółty) oraz w lewo do Żlebu Kulczyńskiego i na Zadni Granat (zielony). Szlak prowadzi pod górę wśród głazów po wygodnych stopniach, doprowadzając do trawiasto-piarżystej równiny stanowiącej dno górnego piętra Koziej Dolinki (1936 m n.p.m.). Przed nami ciemne skały Czarnych Ścian i przecinający zbocze po ich prawej stronie Żleb Kulczyńskiego. Zielono znakowana ścieżka odbija w lewo z dna Koziej Dolinki zostawiając po prawej stronie czarny szlak prowadzący na wprost Żlebu Kulczyńskiego. Dolinę otaczają skalne urwiska. Łatwa, ale męcząca ścieżka wiedzie piarżysto-trawiastym zboczem zakosami pod górę. Podchodzimy pod piarżysty żlebek, wzdłuż którego idąc pod górę, po skale, na krótkim odcinku napotkamy nieznaczne trudności. Wyżej ścieżka wiedzie zakosami wśród trawiastego terenu. Szlak częściowo wyłożony jest kamiennymi stopniami, jednak na sporych odcinkach ścieżka jest dość mocno zniszczona i pokryta niewygodnym żwirkiem. Pod szczytem szlak łagodnieje trawersując piarżysko. Pod samym wierzchołkiem zielono znakowana ścieżka łączy się z czerwono znakowaną Orlą Percią . Skręcając w lewo szlakiem czerwonym zostaje już tylko krótki odcinek podejścia łatwym odcinkiem grani na najwyższy szczyt Granatów (2240 m n.p.m.).

Login to add your trail record!

Users voice... (Add)

1. ozy

Jest to najłatwiejsza droga na Granaty. W kilku miejscach szlak poniszczony i troszkę się sypie ;) Bez sztucznych ułatwień w postaci łańcuchów, drabinek etc. do których przyzwyczaiła nas Orla Perc. Widoki z Granatów cudowne :)

• Pośredni Granat - User reviews: ozy about Zielony szlak pieszy  Kozia Dolinka - Zadni Granat
    • Początek szlaku, Kozia Dolinka, Żleb Kulczyńskiego - User reviews: ozy about Zielony szlak pieszy  Kozia Dolinka - Zadni Granat
    • Na zadnim Granacie, widok na Kozią Dolinkę ;) - User reviews: ozy about Zielony szlak pieszy  Kozia Dolinka - Zadni Granat
  2. wibram

Zgadza się, najdogodniejsze zejście po trudach OP :)

• Widoczny zygzak to właśnie ten szlak - User reviews: wibram about Zielony szlak pieszy  Kozia Dolinka - Zadni Granat
  3. wibram

Na Zadnim Granacie

• Mini_98f13708210194c475687be6106a3b84
  4. wibram

Końcówka szlaku (albo początek jak ktoś wchodzi :))

• I już w Koziej Dolince - User reviews: wibram about Zielony szlak pieszy  Kozia Dolinka - Zadni Granat