Żółty rowerowy "Szlak Słoneczny": Mochy (pętla)

Przebieg szlaku: Mochy - Wieleń OWR Turów - Punkt Lechmana - Nowa Wieś - Nowa Wieś Mochy - Solec Nowy - Solec - Mochy (23 km)

Szlak zaprojektowany jako pętla przez wymienione miejscowości. Początek szlaku w Mochach przy skrzyżowaniu dróg: wojewódzkiej Wschowa-Wolsztyn (305) i powiatowej Świętno-Śmigiel. Wycieczkę rozpoczynamy jadząc na północ w stronę Wolsztyna drogą nr 305 w kierunku miejscowości Solec, gdzie szlak skręca na wschód i dalej do miejscowości Nowy Solec wyjeżdżając z Nowego Solca skręcamy na południe w drogę szutrową do miejscowości Nowa Wieś Mochy, przejeżdżając przez Południowy kanał Obry i przez tory kolejowe obok dworca do Nowej Wsi. Następnie przez drogę powiatową Świętno-Śmigiel wjeżdżamy w las drogą, (miejscami piaszczystą) do Punktu Lachmana.

Ciekawe obiekty na tej części szlaku, to krzyż po prawej stronie drogi w odległości ok. 2 km od przejazdu przez szosę, oraz w odległości ok. 1 km od krzyża, również z tej strony drogi znajduje się Głaz narzutowy pochodzenia polodowcowego, do którego kieruje drogowskaz. W punkcie Lachmana znajduje się skrzyżowanie ze szlakiem Kaszczorskim w kolorze bordowym. Z Punktu Lechmana udajemy się dalej w kierunku turystycznej miejscowości Wieleń( Sanktuarium Matki Bożej- miejsce pielgrzymek, Jezioro Wieleńskie, Pałac z zabytkowym parkiem, liczne ośrodki wczasowe).Szlak przebiega skrajem miejscowości od jej północnej strony.

Z Wielenia udajemy się drogą gruntową między polami w kierunku północnym przecinając szlak Kaszczorski, a następnie po prawej stronie szlaku mijamy żwirownię wjeżdżając w las. Po 2 kilometrach wyjeżdżamy z lasu na drogę gruntową w kierunku Moch. Na wzgórzu po prawej stronie ujrzymy wiatrak elektrowni wiatrowej. Przed wjazdem na szosę asfaltową Wschowa-Wolsztyn po prawej stronie mijamy betoniarnię. Po wjeździe na drogę po lewej stronie mamy cmentarz a nieco dalej po prawej mijamy Zespół Szkół: Gimnazjum i Szkołę podstawową w Mochach. Po ok. 100 metrach dojeźdzamy do miejsca rozpoczęcia wycieczki.

• mountain bike
This trail has no photos yet