Żółty szlak pieszy: Szklarska Poręba-Górna - Śnieżne Kotły

Punktacja GOT: Szklarska  Schr. Pod Łabskim Szczytem Śnieżne Kotły  (razem ) OPIS TRASY: Bardzo przyjemny szlak idealny na weekendową wyprawę połączoną z obiadem i wyśmienitymi grzanymi trunkami serwowanymi w schronisku Pod Łabskim Szczytem. Początkowo wiedzie ulicami Szklarskiej Poręby i nalezy się mocno pilnować by się nie pomylić. Z głównej drogi (ul. Jedności Narodowej) skręcamy w prawo (ul. 1 -go Maja), minamy dworzec PKS, przechodzimy przez most nad Kamienną i podążamy razem z czarnym szlakiem ok. 250m. Następnie odbijamy wa prawo i pniemy się coraz wyżej ulicą Kilińskiego. Po niespełna kilometrze docieramy do Muzeum Mineralogicznego. W tym miejscu idziemy dalej prosto, schodząc z głównej drogi (która odbija w prawo) wchodzimy na Starą Drogę. Szlak jest tu dość monotonny - po krótkim trawersie wiedzie właściwie jednostajnie w górę, dlatego trzeba pilnować znaków. Droga biegnie dalej w górę, natomiast szlak  odbija tuż za mostkiem i prowadzi nas bardzo wąską, nieco zarośniętą ścieżką, zaczynającą się po lewej stronie potoku. Takie przyjemności towarzyszą nam przez około 600m, następnie ponownie wchodzimy na brukowaną drogę, która wiedzie prosto do schroniska Pod Łabskim Szczytem. W schronisku warto spędzić chwilę i delektować się panoramą Kotliny Jeleniogórskiej; można też wynająć pokój i zostawić plecak, by dalsza wędrówka nie byla tak męcząca, dzięki czemu można będzie ją tez nieco wydłużyć. Czeka na nas teraz najcięższe podejście - ponad 300m w górę na odcinku długości ok 1100m. Po kolejnych 500m możemy stanąć na Czarciej Ambonie i podziwiać efekt działalności lodowca. Będąc w tym miejscu warto odwiedzić jeszcze Labską Boudę po czeskiej stronie Karkonoszy. To tylko 50 minut marszu (w jedną stronę), ale widok na typową polodowcową dolinę U-kształtną jest wart tego spaceru (nie tylko dla geografów;)! Dopuszczane aktywności: turystyka piesza, narciarska z wyłączeniem odcinka zamkniętego w sezonie zimowym; możliwość wprowadzania psów na smyczy i w kagańcu. Maksymalna liczba osób mogących przebywać jednocześnie w danym miejscu: 200 Za stan techniczny szlaku powyżej granicy parku odpowiada Dyrekcja Karkonoskiego Parku Narodowego.

This trail has no photos yet