Bieszczady

Bieszczady - trails, guides and outdoor articles

Żółty szlak: Folusz - Radocyna

26-kilometrowy szlak żółty i wiedzie przez tajemniczą krainę Łemków i teren Magurskiego Parku Narodowego. Pozwala się wspiąć na łagodne wzniesienia Beskidu Niskiego i obejrzeć kilka malowniczych miejscowości pogranicza województw małopolskiego i podkarpackiego. Przebycie go zajmuje około 8 godzin. Szlak rozpoczyna się w miejscowości Folusz na zachodnim skraju województwa podkarpackiego. W pobliżu tej malowniczej, górskiej wioski można znaleźć jeden z nielicznych w tej części Beskidów wodospadów, a także tradycyjne łowisko pstrągów. Żółty trakt prowadzi nas z miejscowości najpierw w górę [...]

Szlak rowerowy: Przełęcz Hyrcza - Solinka

Trasę zaczynamy na Przełęczy Hyrcza. Jedziemy starą polną drogą w stronę pięknie położonej doliny Łopienki. Łopienka – nieistniejąca już miejscowość. W głębi doliny w rozwidleniu strumienia znajduje się studencka baza namiotowa. Zjeżdżając niżej u zbiegu potoków stoi niedawno odremontowana cerkiew z XVIII w. Dalej jedziemy poruszając się wzdłuż potoku, po przejechaniu mostku napotykamy szlaban ograniczający ruch samochodów. 6,0km: Skrzyżowanie w Polankach - skręcamy w prawo (jadąc w lewo dotarlibyśmy do Terki) obok parkingu. Po lewej stronie pole namiotowe i mini-bar a [...]