Dolina Chochołowska - trails, guides and outdoor articles

Czerwony szlak z Doliny Chochołowskiej na Trzydniowiański Wierch (wejście na szczyt od północnej strony)

Szlak daje nam możliwość zdobycia jednego ze szczytów otaczających Dolinę Chochołowską. Z głównego zielonego szlaku wiodącego Doliną Chochołowską w rejonie polany o nazwie Trzydniówka odbijamy w lewo. Czeka nas dosyć intensywne podejście Krowim Żlebem na grań Kulawca. Podchodzimy piętrem lasu. Wycieczka staje się lżejsza, gdy osiągamy grań – od tego momentu nie jest już stromo. Gdy wyjdziemy z piętra lasu, roztoczy się przed nami wspaniała panorama. To jeden z najprzyjemniejszych fragmentów wycieczki – wędrówka łagodną granią z widokami na obydwie strony. Po lewej, nieco za nami, widać [...]

Żółty szlak z Doliny Chochołowskiej (okolice leśniczówki) do Schroniska PTTK na Hali Ornak

Szlak przez Iwaniacką Przełęcz, prowadzący niższymi partiami Tatr i łączący dwie walne doliny: Chochołowską i Kościeliską. Podchodząc Doliną Chochołowską w górę, po przejściu ponad połowy trasy do schroniska na Polanie Chochołowskiej, docieramy do początku naszego szlaku. W rejonie tym odchodzi w prawo ścieżka, którą wiodą 2 szlaki: nasz żółty – na Iwaniacką Przełęcz – oraz czarny, wiodący Doliną Starorobociańską na Siwą Przełęcz w grani Ornaku. Podchodzimy lasem po niezbyt stromym – ale później coraz bardziej wznoszącym się – terenie na szerokie siodło Iwaniackiej Przełęczy, zachęcające [...]

Czarny szlak z Doliny Chochołowskiej na Siwą Przełęcz

Wędrówkę Doliną Starorobociańską rozpoczynamy tuż za leśniczówką w Dolinie Chochołowskiej.   W tym miejscu od głównego, zielonego szlaku wiodącego dnem doliny w lewo odchodzi czarno znkowany szlak, którym w ok. 2,5 godz. dojdziemy na Siwą Przełęcz. Początkowo wzdłuż ścieżki  wiodą 2 szlaki: żółty i czarny. Po 15 minutach na Polanie Iwanówka szlak żółty obija w lewo,  na Iwaniacką Przełęcz, przez któą możemy dojśc do Doliny Kościeliskiej. Czarny szlak kieruje się do Doliny  Starorobociańskiej, która nie jest zbyt często uczęszczanym traktem. Dolina wcina się pomiędzy masyw Ornaku (po [...]

Żółty szlak z Polany Chochołowskiej na Grzesia

Żółty szlak z  Polany Chochołowskiej na Grzesia

Szlak w pierwszej części mało atrakcyjny, tylko nieliczne punkty widokowe. Rozpoczyna się kilkadziesiąt metrów przed schroniskiem na Polanie Chochołowskiej. Od razu wchodzimy do lasu, przez który będziemy szli niemal cały czas. Pierwsza część to dosyć męczące podejście. Cały czas pod górę, jednak bez żadnych trudności. Po ok pół godziny szlak skręca ostro w lewo. W tym miejscu odchodzi niebieski szlak na Bobrowiecką Przełęcz. Warto tam podejść bo to tylko 5 minut drogi a jest to jeden z lepszych punktów widokowych na szlaku. Od skrzyżowania szlaków kolejne pół godziny podejścia [...]

Zielony szlak pieszy Siwa Polana - Rakoń

Przebieg: Siwa Polana – Polana Huciska – Chochołowskie Wywierzysko – Leśniczówka Chochołowska – Polana Trzydniówka – schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej – Wyżnia Chochołowska Polana – Rakoń Wędrówkę zielonym szlakiem rozpoczynamy w Dolinie Chochołowskiej na południowym krańcu Siwej Polany , przy mogile 9 Polaków rozstrzelanych przez gestapo 27 grudnia 1939 rok. Idziemy wzdłuż Chochołowskiego Potoku , po prawej stronie prezentują się nam Siwiańskie Turnie, od których już bliziutko do granicy ze Słowacją. Idziemy wzdłuż asfaltowej drogi aż do Polany Huciska . Na miejscu znajduje [...]