Groń Jana Pawła II - trails, guides and outdoor articles

Niebieski szlak pieszy Wadowice - Leskowiec

Niebieski szlak pozwala dojść z centrum Wadowic na Groń Jana Pawła II i Leskowiec w Beskidzie Małym. Jest nie tylko świetną propozycją na wycieczkę śladami Papieża Polaka. Pozwala też odwiedzić wiele cennych zabytków, a także cieszyć się wspaniałymi, górskimi panoramami.Przebieg:Niebieski szlak rozpoczyna się przy stacji PKP w Wadowicach, przy ulicy Piłsudskiego (droga krajowa nr 28). Prowadzi z tego miejsca na zachód, wzdłuż parku, aż do ulicy Sienkiewicza, gdzie trzeba skręcić w lewo. Dochodzimy następnie do skrzyżowania z ulicą Lwowską. Skręcamy tam w prawo i docieramy po chwili na [...]

Groń Jana Pawła II - Leskowiec - Łamana Skała - Potrójna - Targanice

Wyruszamy spod schroniska. Po około 15 minutach znajdujemy się na Leskowcu. Dalej za znakami mijamy Łamaną skałę (liczne panoramy w kierunku północnym) i powoli wspinamy się na Potrójną. Tu bufet z gorącymi napojami. Dalej za znakami w kierunku Przełeczy Kocierskiej.. Ostatni odcinek wycieczki pokonujemy szlakiem czarnym do Targanic-Wieś, gdzie możliwość noclegu.

Zielony szlak, Andrychów (PKP) - Świnna Poręba (Jamnik)

Zielony szlak pieszy prowadzi z Andrychowa przez Wapienicę i Gancarz na Groń Jana Pawła II. Z ostatniego z tych szczytów można dalej zejść przez Królewiznę i Suszyce do wsi Świnna Poręba, przy której trwają zaawansowane prace nad zaporą, mającą stworzyć nowe jezioro retencyjne w Beskidach.Andrychów liczy sobie 22 tysiące mieszkańców i znajduje się na zachodnim skraju województwa małopolskiego. To położone u stóp Beskidu Małego miasteczko ma silne, sięgające XVIII w. tradycje przemysłowe. Poza swoimi hotelami i pensjonatami oraz wygodnym dostępem do pobliskich szlaków górskich, Andrychów [...]

Czerwony szlak pieszy Targoszów Osiedle Wieczorki - Leskowiec - Osiedle Wieczorki (Szlak buków)

Prawie 11-kilometrowy szlak czerwony pozwala wejść z Targoszowa na Leskowiec i Groń Jana Pawła II, a następnie wrócić do tej górskiej osady inną drogą. Szlak wiedzie częściowo przez malowniczy, bukowy las i pokonuje względne różnice wysokości rzędu kilkuset metrów. Nie brakuje na nim świetnych punktów widokowych.Targoszów leży na południowych zboczach Leskowca i Czarnej Góry w Beskidzie Małym. Uroku miejscowości dodaje zachowane w nim tradycyjne, góralskie budownictwo, m.in. drewniane domki i ponad stuletnie kapliczki. Umiejscowienie Targoszowa na górskim stoku czyni z niego bardzo dobry [...]