karpacz - trails, guides and outdoor articles

Szlak czarny Karpacz - Sowia Przełęcz

Szlak rozpoczyna się dość łagodnie, mijamy po lewej stronie Krucze Skały i kierujemy się w górę aż do tzw. Szerokiego Mostu gdzie skręcając w prawo przekraczamy potok i na rozwidleniu dróg skręcamy w lewo w kierunku Sowiej Doliny. Sowia Dolina słynie z istniejących tam wyrobisk i sztolni, gdzie dawniej wydobywano wiele kamieni szlachetnych, minerałów i rud. To tajemnicze i zaskakujące miejsce. Do dzisiaj można tam znaleźć wiele minerałów a na poszukiwaczy przygód i eksploratorów czeka jeszcze wiele nieodkrytych miejsc. Po wejściu do Sowiej [...]

Karpacz(Wang)-Pielgrzymy-Przeł.Karkonoska-Słonecznik-Strzecha Akademicka-Samotnia-Wang

Dzisiejsza trasę rozpoczynamy w Karpaczu Górnym na przystanku PKS (ulica Karkonoska 36 w pobliżu OW Kamieńczyk). obieramy kierunek na świątynię Wang podążając za tablicami informacyjnymi.. tuż przy światyni znajduje się wejście do Parku Narodowego(bilet normalny 5zł). od wejścia prowadzi juz szlak niebieski - to właśnie nim bedziemy podązać w kierunku kolejnego punktu trasy: Polana(czas przejścia odcinka: 60min; długość: 2,5km)...Polana - Pielgrzymy: szlak żółty (czas przejścia: 30min; długość: 1,2km)...Pielgrzymy - Przeł. Karkonoska: szlak zielony-powrót w kierunku Polany. po ok 200m [...]

Wrześniowa wyrypka w karkonoszach

Trasę zrobiłem pięknej słonecznej jesiennej niedzieli 2012 roku.  Początek i koniec w Karpaczu górnym niedaleko Wanga.  Raczej dla wprawnych piechurów. Nieco ponad 33 km, zajęła mi niecałe 8 h z dwoma dłuższymi postojami.

Karpacz Górny-Kopa-Śnieżka-przeł. Okraj-Biały Jar/ Snieżka-szczyt Korony Gór Polskich

1. Wycieczka rozpoczyna się w Karpaczu Górnym tuz obok oznaczonego podejścia do świątyni Wang.. ulicą Karkonoską schodziny w dół Karpacza. po lewej stronie w oczy rzuca się ogromny gmach Gołębiewskiego - ponieważ sam budynek ze względu na swoje rozmiary bedzie nam towarzyszył przez cały dzisiejszy dzień - wybieramy go na punkt orientacyjny... Na łuku drogi obok pustostanu odbijamy w prawo w ulicę Strażacką - kierunek Rozdroże łomnickie i Wyciąg na Kopę.. podazamy chodnikiem wzdłuż ulicy.. mniej więcej w połowie drogi znajduje się anomalnia grawitacyjna.. w początkowych planach chcielismy [...]