Kasprowy Wierch - trails, guides and outdoor articles

Zielony szlak ze Schroniska PTTK "Murowaniec" do Przełęczy Liliowe

Szlak odchodzi od żółtego szlaku wiodącego z Hali Gąsienicowej (1510 m n.p.m.) na Kasprowy Wierch w rejonie dolnej stacji kolei krzesełkowej na Kasprowy Wierch. Gdy miniemy już dolną stację kolejki, odbijamy w naszą zielono oznakowaną ścieżkę. Szlak rozpoczyna się niemal w środku Doliny Gąsienicowej. Można tu dojść m.in. od Kuźnic (przez Dolinę Jaworzynkę lub Boczań bądź czarnym szlakiem z Brzezin). Naszym celem jest szerokie siodło przełęczy Liliowe. Pokonujemy masyw Beskidu w jego dolnej części, a po lewej stronie mamy niezwykle malowniczą Dolinę Zielonych Stawów Gąsienicowych, zwaną [...]

Czerwony szlak pieszy z Kasprowego Wierchu na Świnicę i Zawrat

Punktacja GOT PTTK: grupa górska T02, T01; Kasprowy Wierch – Świnica / 9 pkt.; Świnica – Kasprowy Wierch / 5 pkt. OPIS TRASY: Trasa rozpoczyna się na szczycieKasprowego Wierchu (1986,7 m.n.p.m.). Na szczyt można dotrzeć z Kuźnic pieszo szlakiem zielonym lub skorzystać z kolejki linowej. Wchodząc na szlak czerwony skręcamy w lewo i podążamy granią Tatr Zachodnich. Mijamy Przełęcz Suchą (1949,5 m.n.p.m.) i rozległym traktem zdobywamy Beskid (2012,3 m.n.p.m.), który z powodu położenia niedaleko Kasprowego Wrch., jest licznie odwiedzany przez turystów korzystających z kolejki linowej. Ze [...]

Zielony szlak pieszy Przełęcz Liliowe - stacja wyciągu na Kasprowy Wierch

Krótka trasa łącząca żółty szlak z „Murowańca” na Kasprowy Wierch i odcinek czerwonego z Kasprowego na Świnicę. Rozpoczyna się na rozwidleniu ze szlakiem żółtym, niedaleko kolei krzesełkowej „Gąsienicowa” i wiedzie trawiastym zboczem pod górę. Podejście jest trochę męczące ale łatwe pod względem technicznym, ponieważ ścieżka wyłożona jest kamiennymi stopniami. Bliżej celu mijamy rozpoczynające się zbocza grani Pośredniej Turni . Do Przełęczy Liliowe docieramy po około 55 minutach wędrówki.

Zielony Szlak z Kuźnic na Kasprowy Wierch

Podejście bez trudności technicznych, ale dość intensywne, zwłaszcza na odcinku Myślenickie Turnie – Kasprowy Wierch. Jest to najkrótszy szlak na Kasprowy. Ruszamy z Kuźnic (1015 m n.p.m.) i podczas wycieczki wychodzimy na wysokość 1987 m n.p.m. (Kasprowy Wierch), pokonując poszczególne piętra roślinności, począwszy od regla dolnego, a na piętrze hal skończywszy. Punktem wyjścia jest bardzo popularny rejon Kuźnic, nieopodal dolnej stacji kolei linowej na Kasprowy Wierch. Zresztą nad naszym szlakiem wielokrotnie będziemy mogli obserwować przejeżdżający wagonik: czasem z daleka, a czasem [...]

z Kondrackiej Kopy na Kasprowy Wierch

To mój pierwszy opis, więc proszę o wyrozumiałość. Wraz z moją drugą połówką i "doczepką" (czyt. najmłodszym braciszkiem) planowaliśmy wybrać się w Tatry. Trasa wybrana więc pora czekać na łądną pogodę. Padło na niedzielę 5 października. Z Brzeska wyjechaliśmy jakoś przed 6, było troszkę ponuro, ale im bliżej gór tym lepiej, i tak przed 8 przywitał nas wspaniały widok Tatr. A więc idziemy. Wyruszamy z Kuźnic, wchodząc na niebieski szlak, po drodze mijamy budkę i płacimy wstęp. Młodzian jak to zwykle bywa, od razu jest głodny ;) wcina banana i jak gdyby nigdy nic wyrzuca skórkę obok [...]